2. února 2015

Šampon v kostce? -recenze-

To že moderní způsob mytí vlasů jim škodí není žádná novinka. Vzhledem k tomu, že moje vlasy bylo nutné umývat denně, nebo nejdéle jednou za dva dny, a navíc byly čím dál víc bez života, jsem se rozhodla hledat zdravější alternativu šampónu. Fakt, že cokoli si dám na hlavu, se ocitne velmi rychle i ve zbytku mého těla, mě v tom jen utvrdil. Pokožka hlavy je nejpropustnější částí pokožky na těle.

Pokud tedy taky chcete mít vlasy nejen čisté, ale i zdravé, je čas zahodit šampon z drogerie a začít se poohlížet po zdravější alternativě.

Problém, jak si mýt vlasy bez Sodium Lauryl Sulfátu (SLS) a jemu podobných látek má několikero řešení. Pokud si ovšem nechcete přestat "mydlit" vlasy úplně (NoPoo: water only) a jedlá soda vám taky nevyhovuje, možnosti se značně zužují.

Co se mě týče, 6 týdenní kůra No Poo water only na mě jednoduše nefungovala. Takže po zhodnocení, že moje tělo si zase jednou dělá co chce, mi nezbylo než pokračovat v experimentech.
Umývání vlasů jedlou sodou je sice na internetu metoda mnohými doporučovaná, ale na mě taky nefungovala. Vlasy byly po sodě vysušené úplně stejně jako po šamponu a stejně rychle se i zašpinily. S obyčejným mýdlem, další proklamovanou metodou, jsem měla výsledky úplně stejné jako s jedlou sodou. Ano, u obojího jsem používala nakonec mytí kyselý oplach - vůbec to nepomohlo.

Méně známý, ale zato více účinný je tzv. Ghassoul. Jedná se o lávovou zeminu z maroka, která se jako "mýdlový kámen" používala už někdy za Osmanské říše. Levný není, ale díru do rozpočtu Vám taky neudělá. Dostanete ho nejspíš ve formě prášku nebo hrudek, které smícháze s vodou a vznikne řídká kaše. Kaši napatlete na vlasy, promasírujete, počkáte pár minut a můžete oplachovat. Pokud žijete s fanouškem baheních zápasů, bude mít radost. Ghassoul je taky fajn i na problematickou pleť a ze zkušenosti můžu říct, že božsky ulevuje od svědění po útoku komárů. Po umytí ghassoulem jsem měla jen o trochu lepší výsledky než po klasickém šamponu - první den vlasy hezké, druhý den už horší.

Nejsem autorem ani majitelem použitýého obrázku. Všechna práva náleží jejich právoplatným držitelům.I am not the author or owner of the image . All rights belong to their rightful holders.

Můj nejnovější objev je tuhý přírodní šampón. Při nákupu pozor na složení, protože "přírodní" firmy jako Lush tam SLS stejně nacpou. Ovšem pokud kupujete od nějaké drobné mýdlárny, která dodržuje tradiční postupy, máte vyhráno. Tuhý šampon je vlastně mýdlo, ve kterém je ale menší procento zmýdelnatělých látek (tedy těch s čistícím účinkem), takže vaše vlasy nevysuší tak jako obyčejné mýdlo. V některých jsou navíc výluhy z bylin apod. Vzhledem k tomu, že je to vlastně mýdlo, se doporučuje po umytí jako kondicionér použít 1/2 l vody s 1 lž. jablečného octa nebo citronové šťávy, tak jako u jedlé sody nebo obyčejného mýdla.

Co se výsledků týče, jsem příjemně překvapená. Po umytí mám vlasy vážně hezké 2 dny, 3. den ok, 4. den už horší.
Já používám tuhý šampon s ghassoulem, což slučuje výhody obojího ;) A tohle už je moje kostička:

© Photo by Marie Dvorakova, all rights reserved.



Žádné komentáře:

Okomentovat